środa, 29 marca 2017

Kurs na malutkie kwiatuszki

Zawsze brakuje mi do prac malutkich kwiatuszków. Pomysł na stworzenie czegoś bardzo prostego chodził za mną od dawna ... i jest ... mój kursik na najprostsze na świecie kwiatki barwione ekolinami :)
Dokładną listę wykorzystanych materiałów znajdziecie na blogu sklepu Zielone Koty.pl.
 
 
 
 
 
Potrzebujemy: papier czerpany, nożyczki, ecoliny, pędzelek matę i dłutko, pręciki i klej.
 


Na białym arkuszu papieru czerpanego rysujemy kółka (ok. 2,5cm)



Wycinamy kółka tworząc na brzegu delikatną falbankę.



Wycięte elementy moczymy w wodzie.



Barwimy papier na wybrane kolory. Można nakładać na elementy ecoliny pędzelkiem lub zabarwić wodę w miseczce. Jeżeli zabarwicie wodę, kolor będzie równomierny i bardziej delikatny. Moje kwiaty miały mieć kleksy i nierówności dlatego wybrałam pędzelek. Podsuszamy zabarwione elementy nagrzewnicą.



Przystępujemy do składania. Linie wskazują miejsce zagięcia papieru. Najpierw składamy na pół, potem znowu na pół i powstały rożek zaginamy jak wachlarzyk. Im gęściej złożymy i więcej zagięć uzyskamy, tym delikatniejsze będą falbanki na kwiatku.



 Rozwijamy i środek wytłaczamy dłutkiem na macie.


 
Robimy dziurkę i wklejamy pręcik. Ja wklejałam pręciki od tyłu, żeby klej nie był widoczny.
 

i gotowe. Spróbujcie to naprawdę bardzo proste kwiatki, a świetnie uzupełniają kompozycję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz